Shiiiiit

Sitter och kollar på Aftonbladets hemsida och fastnade för en speciell bild eller hur man ska säga. Det handlar om en modell Isabelle Caro som är 27år och väger 31kilo! Det är ju inte klokt.. ok att många modeller är smala, men inte så smala! Jag vet inte om det är bara jag som tycker det är hemskt? Usch och fy. Hon har lidit av sjukdomen anorexi sen hon var 13 år. Hon säger såhär:

- Jag har gömt och skyddat mig själv alldeles för länge. Nu vill jag visa mig orädd även om jag vet att min kropp väcker avsky, säger hon till italienska Vanity Fair.

Det jag kan tänka mig att hon vill "uppnå" eller hur man ska förklara är att verkligen visa hur allt kommer gå om man inte tänker sig för. Det är ju bara att kolla på vilken run-way som helst, från ca 5år tills idag, vilken skillnad det är på tjejernas kropp, alltså vikten. Alla blir bara mindre och mindre. Jag vet inte om jag ska lägga in en bild på henne, eftersom många kanske mår väldigt dåligt av att se den bilden, men ni som är intresserade kan ju gå in
Här. <-- Känsliga människor varnas för otäcka/upprörande bilder!

Lägger in en annan bild på en modell här:
image175
Dog av anorexi: Den brasilianska modellen Ana Carolina Reston avled i november 2006, 21 år gammal. När hon dog vägde hon knappt 40 kg.


Vart är världen på väg egentligen. Vad tycker du om allt det här? Skriv gärna och berätta.


Kommentarer
Postat av: Desirée

Usch så smal Isabelle var! :/ Jag förstår mig inte på modevärlden där modellerna ska vara så smala som möjligt.. Varför visa upp kläder på modeller som har kroppar som är långt ifrån hur allmänheten ser ut?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback