Hehe..

image155

Jag skulle med springa för livet om jag såg en, hmm.. Isbjörn?

Bakat

Idag har jag bakat chokladmuffins med cheesecake fyllning.. =) mums! Hittade receptet här i min egen blogg.. så tokigt det kan bli. Så jag har fotat hur dem blev så hoppas bara att dem smakar lika bra som dem ser ut =P
Receptet hittar ni
Här.

image154
Nå vad tycker ni, ser dem goda ut?

Imorgon fyller jag år

image156

Japp, imon fyller jag 20!

En ny tävling?

image153

Tycker den är helskön bilden.

Vacker bild

Även om det står massa skit om henne så älskar jag denna bilden. Jag älskar egentligen alla bilder på nakna gravida kvinnor.. (tolka mig rätt) men det ser så vackert ut. Visa upp en stor fin rund mage. Det vill jag med göra någon gång i tiden. Får väl se när det kommer.

image152

Håller ni inte med om att bilden är vacker?

Dem kan dem också

Britney Spears, Craig David och Shaggy satt på ett café.
Dem hörde någon som prutade.
Shaggy sa "It wasn´t me"
Då sa Craig David "I´m walking away"
Britney sa "Oop...I did it again"
Nästa dag satt dem på ett café igen.
Och så hörde dem någon som prutade igen.
Då sa Shaggy "It wasn´t me"
Craig David sa "I´m walking away"
Britney svarade då "Stronger than yesterday"

 

image151

It´s not the fart that kills you - It´s the smell!

Blää

image150

Någon mer som har drabbats av snigelinvationen?

Ett bra tips att ta död på sniglarna är att hälla öl i en skål och sätta ut den på tomten (om man har stor tomt får det bli mer skålar). Så dras alla sniglar till skålarna och rent ut av dränker sig själva. Så efter några dagar är hela skålen brun/svart av alla sniglarna, bara att hälla ut dem någonstans sen. Sen är det bara att göra samma sak igen.

Onsdagen

Igår var vi på Gekås i Ullared jag och killen. Trodde det skulle va större och mer organiserat där än vad det var, allt var liksom huller om buller. Men jag hittade ändå lite jag handlade, ett träningslinne och lite småplock. Sen gick
vi in på NetonNet så handlade han en 42" plasma tv, riktigt fin är den. Vad mycket roliga skyltar det finns egentligen på vägarna, vi körde förbi några; Fylleån, Ånalt och även Blåkulla. Var en stor skylt att om man svängde höger in på en väg så kom man till nåt som heter Blåkulla, vet inte om det var ploj eller vad det var, men jag missade att ta en bild.. Attans!

Har ni sett några roliga skyltar, eller ni kanske tom bor i en stad med roligt namn?

Yejj

Ja på onsdag ska jag och killen ut på en liten tripp. Vi ska köra till Gekås, Ullared =) Har aldrig varit där så det ska bli kul, har ju lite saker jag behöver handla. Han och jag har suttit och planerat lite saker så jag behöver handla lite =P Ska bli himla najs att göra nånting nu när vi har semester och allt. Kommer väl uppdatera här sen med bilder på vad jag köpt, och på resan upp.. kanske, vi får se om jag inte glömmer kameran bara.. Man har ju inte det bästa minnet precis hehe! Vi ses och hörs imon eller dagen efter det.
image149

Någon som vart på Gekås?

Konsert imon

Ja då ska jag och Hanna gå och se The Ark. Ska bli himla kul. Så nu under veckan kommer inte bli så många inlägg precis, vi har festival i stan =) Ni får ha en trevlig och varm sommar!

Nyttig efterrätt

Kina, här kommer ditt förslag: Viktväktarmat!

Chokladmousse light

Du behöver
2 äggvitor
1 ½ msk fruktsocker (eller 2 msk vanligt socker)
2 msk kakao

Gör såhär
Vispa äggvitor och socker till ett fast skum.
Blanda ner kakao och rör till en jämn och fin smet.
Klicka ut chokladmoussen i portionsglas. Låt ev. stå i kylen, men inte mer än en timme.
Garnera med färsk frukt eller bär (t.ex. apelsin, blåbär, hallon) och servera!
Du kan även frysa ner moussen så blir det som glass sen.


[Klicka för större bild]

Ett recept på chokladmousse med få kalorier för dig som tänker på vikten.

Snart så..

image147

Snart är du hemma igen.

Hemligheten

Jag läser en så otroligt bra bok som jag verkligen MÅSTE rekomendera. Boken heter "Hemligheten" och är skriven av Rhonda Byrne. Ska skriva vad som står på baksidan, vill ju inte berätta för mycket om den, ni måste läsa själva =)

HEMLIGHETEN har förts vidare genomårtusendena från generation till generation - eftertracktad, gömd, stulen, förlorad för världen och på sin tid förvärvad för stora summor pengar. Några av historiens mest framstående människor, bland annat Platon, Galileo, Beethoven, Edison, Carnegie, Einstein och många uppfinnare, teologer, forskare och stora tänkare, har haft kännedom om denna uråldriga Hemlighet. Nu avslöjas Hemligheten för vår egen tids värld.

"När du lär dig Hemligheten kommer du bli viss om att du kan uppnå, bli eller göra vad helst du vill. Du får veta vem du egentligen är. Du får lära känna den oändliga storslagenhet som väntar dig."
image146
"Människor skrev om deras mirakel, hur de hade blivit fria från kronisk smärta, depression och sjukdom, om att kunna gå för första gången efter en olycka - ja, till och med om att bli frisk från att ha varit nära döden."

"The Secret - Hemligheten kan tillämpas på  olika sätt i livet, vare sig det gäller hälsa, relationer, lycka, yrkeslivet eller pengar, och dessutom i samspelet med andra människor. Budskapet handlar om att återupptäcka den dolda, outnyttjade kraften i sitt inre, och den vissheten för med sig glädje på alla områden i ens liv."

Jag har inte kommit så långt i boken, men änsålänge så är den kanonbra. Verkligen en bok ALLA borde läsa. Såg "reklam" om den på Oprah och kände att "Den måste jag läsa". Finns att låna på ett bibliotek, eller dem som vill kan ju alltid köpa den i en bokhandel. "The Secret - Hemligheten" finns som bok, DVD-film och även som ljudbok så det finns så alla kan få veta vad Hemligheten är.

Vad är Hemligheten? Vill du veta, köp eller låna boken!

Fredagsfräckis

Det var tre barn i tioårsåldern som satt och diskuterade livets väsentligheter. Den ene sa:
- Min mamma, hon har en STOR mun.
- Jaha, sa de andra, hur så?
- Jo, hon kan ta ett helt äpple i munnen och tugga det utan att öppna läpparna.
- Äh, det var väl inget, sa den andre, min mamma kan ta en banan, stoppa den i munnen och sen stänga.
- Äh, det var väl inget, sa den tredje, igår sa min mamma till pappa att han skulle släcka sänglampan så skule hon ta den i munnen.. Och ni ska veta att den lampan är minst en halvmeter hög!



Hihi, historia från boken "Gerts Fredagsfräckisar"

Jippi

Igår fick jag ett samtal som jag blev überglad över =) Jag kom in på skolan jag sökte till. Först var jag reserv, men det är så många som nekade till platsen sen att jag kom in. Hihi, är jätteglad över det. Det enda som jag känner är negativt just nu, är att jag hittar inte alls! Jag vet inte hur jag ska ta mig till skolan ens när den börjar, eeh! Kanske är rätt så bra att veta vart man hoppar på bussen å vilken buss man ska ta. Men sånt lär man sig efter ett tag. Gjorde ju det när jag gick i Kallekrona. Känns skönt att veta att man har nånting att göra nu under sommaren och framåt i ett år. Kursen börjar 7augusti. Så himla trevligt!

image144 Såhär glad känner jag mig just nu.

Även glad för att Nina på Sjölands hörde av sig till mig, så imon ska jag jobba hos henne. Även om jag bara ska städa, men det är roligt det med. Älskar att städa och göra snyggt hos andra, hehe =) Kul att vara där för den delen. Trivs så himla bra med dem som jobbar där.

Lägger även upp en bild på min tatuering som jag gjorde igår.


Ha en bra kväll.

Mottot

image143
Så det så.

Sakna

168073-143
Saknar han.

Har du dåligt inflytande?

Om du får mer än 45 poäng, så är du ett dåligt inflytande.
Om du får under 15 poäng finns det en risk att du bor under en sten och inte har något liv vilket är ännu värre...

(  ) Rökt
(x ) Druckit alkohol
(x ) Sovit i samma säng som någon av det motsatta könet
(x ) Sovit i samma säng som någon av samma kön
(x ) Kysst någon av samma kön
(x ) Haft sex
(x) Haft någon i ditt rum förutom familjemedlemmar
(x ) Tittat på porr - vem har inte det ;-)
( ) Köpt porr
( ) Tagit droger
TOTALT: 7

(x ) Tagit smärtstillande
( ) Tagit någon annans receptbelagda medicin
( x) Ljugit för dina föräldrar
(x ) Ljugit för en vän
( ) Smygit ut ur huset
( ) Gjort något olagligt
( ) Skurit dig själv
(x ) Skadat/sårat något - utan att ha menat det
(x ) Önskat att någon ska dö
( ) Sett någon dö
TOTALT: 5

(  ) Varit ute längre än du var tillåten -aldrig haft några tider att passa
(x ) Varit ute hela natten
( ) Ätit ett helt glasspaket själv
(x ) Varit hos en terapeut
( ) Varit på avvärjning
(x ) Färgat ditt hår
( ) Fått böter
( ) Varit med om en olycka
(x ) Varit på en klubb
(  ) Varit på en pub
TOTALT:4

(  ) Varit på ett vilt party
( ) Sett Mardi Gras
( ) Druckit mer än fyra öl på en kväll
( ) Spenderat vårlovet i Florida.
( ) Sniffat någonting
(x ) Använt svart nagellack
(x ) Haft på dig armband
(x) Haft på dig en T-shirt med ett bands namn på
(x) Lyssnat på rap
( ) Äger/Ägt en 50 Cent CD.
TOTALT: 4

( ) Klätt dig som en gothare
( ) Klätt dig som en plugghäst
( ) Klätt dig som en punkare
( ) Klätt dig som en grunge
(x ) Stulit något - när man va liten å tog nåt från syrrans rum ;-)
( ) Varit för full för att minnas något
( ) Drabbats av en minneslucka
(  ) Svimmat
(x ) Varit förälskad i en granne
( ) Fått någon att smyga in i ditt rum
TOTALT:2

( ) Smygit in i någon annans rum
( ) Varit förälskad i din bästa vän
(x ) Varit på en konsert
(  ) Rå-kn*llat någon - och vad menas med det då?
(  ) Blivit kallad för slampa
( ) Kallat någon för slampa
( ) Installerat högtalare i din bil
(x ) Haft sönder en spegel
(x ) Duschat i någon av det motsatta könets hus
( ) Borstat dina tänder med någon annan tandborste
TOTALT:3

( ) Ludacris har varit/är din favorit rappare
( ) Sett en p-rulle på bio
(x) Hängt i ett köpcentrum
(x) Skolkat från skolan
(x ) Haft en operation
( ) Haft en skada
( ) Hamnat i en rättegång
( ) Smitit från notan
(x) Satt eld på något
(x) Ljugit om din ålder - ja när man åker buss
TOTALT:5

( ) Ägt/Hyrt en lägenhet
( ) Brytit mot lagen då en polis varit i närheten
( ) Varit otrogen
( ) Hamnat i trubbel med polisen
(x) Pratat med en främling
( ) Kramat en främling
( ) Kysst en främling
( ) Åkt bil med en främling
( ) Blivit trakasserad
( ) Blivit verbalt trakasserad
TOTALT:1

(x) Träffat någon ansikte till ansikte som du träffat på internet
( ) Varit inne på internet 12 timmar i sträck
( ) Pratat i telefonen i mer än 4 timmar i sträck
( ) Tittat på TV i 12 timmar sträck
(x) Varit på en loppmarknad
( ) Blivit kallad för ett dåligt inflytande
( ) Druckit och kört bil
(x) Busringt någon
(x) Legat i en soffa med någon av det motsatta könet
(x) Fuskat på ett test
TOTALT: 5


Totalt: 36 - Tja då var det väl ganska lagom, eller? =)

Lite hjälp?

Känner mig lite tom i huvudet idag, behöver lite inspiration.. Någon som har nån idé? Kanske något recept ni tycker jag ska lägga upp? Kanske något speciellt ni vill att jag ska blogga om oftare? Kom igen nu, hjälp mig! =P