Muffins

Choklad och kaffemuffins ca 12st stora

75g smör/margarin
3 ägg
3dl strösocker
3½dl vetemjöl
1msk vaniljsocker
1dl kakao
2tsk bakpulver
1½dl vispgrädde
Fyllning:
1 paket chokladfromage
Glasyr:
30g rumsvarms smör
50g färskost
2½dl florsocker
1½msk kakao
1½ avskylt bryggt kaffe

Ugn 200 grader
1. Smält matfettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Blanda samman mjöl, vaniljsocker, kakao och bakpulver och sikta ner i smeten. Rör ner matfett och grädde. Blanda väl med försiktiga tag.
2. Fördela smeten i formar till ca 3/4. Grädda mitt i ugnen 20-25 minuter.
3. Gör chokladfromagen enligt förpackningen.
4. Glasyr: Rör samman mat fett, färskost florsocker och kakao till en slät kräm. Tillsätt lite kaffe i taget tills det blir en bredbar konsistens.
5. Skär av locket på muffinsen. Spritsa ut chokladfromagen och sätt på locken. Bred ut glasyren på locken.
Klart!

Dessa ska jag göra i skolan någon dag. Men det blir inte förrän vecka 45. För på söndag flyger jag till Stockholm, ska nämligen praktisera där i 6veckor. Ska vara på
Tårtverkstan om det är någon som undrar =)
Så det kanske inte blir så mycket uppdateringar här, men ska göra mitt bästa. Ha en trevlig helg allesammans.

Kommentarer
Postat av: Cina

Lycka till med praktiken!
Ha det så gott och var rädd om dig...♥
Kram.

2007-09-22 @ 09:16:51
Postat av: Dewdrops

Cina: tack så mkt :) ska göra mitt bästa.. hoppas att allt får bra. får se om jag kommer ner o hälsar på någon gång. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback