Tårtan

Ringde till skolan för att fråga lite, tex vilka tillgångar man har där? Kan man göra vad som helst eller har dem bestämt nåt till en? Dem har typ allt man kan önska sig, allt från grön, svart till brun och lila marsipan att använda. Tyvärr så har dem bestämt att vad man ska göra där, lägger väl fram recept till en, så får man planera sin dag så man hinner med allt. Så tårtan ska vara en prinsesstårta, alltså innehållet som en prinsess, tydligen formen också.. men det är inget att gråta över =) Jag kan nog komma på något bra av det med. Har fått så mycket fina tips av Er alla. Så jag har typ bestämt hur jag ska göra den, vad som ska va på den och allt. Jag kan ju skriva lite som jag ska ha på den iaf, sen exakt hur det ser ut är svårt att förklara och jag kan inte rita upp det, testade det innan men det såg väldigt dumt ut, är ju inget Photoshopfreak =P Men det som ska finnas på mitt bord är; vit marsipan att klä tårtan i, ljusrosa marsipan som jag ska göra rosor av, gul pikeringsgelé att göra dekoration med, kristyr att göra små blommor av nere på kanten av tårtan. Som det låter så ska jag göra en bröllopstårta och det är helt riktigt.. Men hur allt ska se ut får Ni se sen när jag gjort den.. Hoppas verkligen att man får fota där inne *håller tummarna* Jag är verkligen helspänd på för den där dagen.. Man ska vara där mellan 8.30-17.00, ganska lång dag.. men inte mig emot. Det ska vara både praktiskt och teoretiskt, dem ska intervjua oss elever som sökt, ställer en massa olika frågor som tex;
♦ Intresset av yrket?

♦ Hur min vision ser ut?

♦ Specialitet inom området jag vill särskilt arbeta med?
♦ Vad vill jag med mitt yrkesval?

Alla frågor är självklara för mig. Jag vet verkligen vad jag vill få ut av linjen. Min specialitet vet nog dem som känner mig väl vad det är ;-) Hmm, ja.. det kommer nog bli så bra. Enda problemet är att jag inte hittar till skolan från resecentrum.. Illa! Får väl kolla med Mia om hon vill åka med för att vägleda mig, sen kan hon ju träffa någon där nere under dagen så åker vi hem sen tillsammans.. så underbart! jag får veta den 1juli om jag kommit in. Snälla håll tummarna för mig den 13juni att jag klarar det galant!

image98

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Jag klickade runt på en massa bloggar o kom hit till slut. Den där sidan där man kunde kolla vilken kändis man var lik var ju hur kul som helst!! Men jag får inte upp % som du fick alltsp hur lik man var de olika kändisarna. Hur gjorde du det?? Jag ska hålla tummarna för dig! /Anna

2007-05-21 @ 19:49:03
Postat av: Sofia

Lycka till med tårtan, låter som om den blir fin =)

Postat av: Dewdrop

Anna: det står under kändisbilden.. =) hoppas att du hittar =)tack så mkt..

2007-05-21 @ 20:58:06
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se
Postat av: Mari

Klart jag följer med dig!! :-)
Ska bli sååå kul! :-D

2007-05-22 @ 16:43:19
URL: http://modigh.webblogg.se
Postat av: mie

lycka till ann-sofi ! jag ser fram emot o ha dej här nere på dom södre breddgraderna :)

2007-05-22 @ 19:02:42
URL: http://mie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback