Lista

Lista från Mie

Namn
: Ann-Sofi
Smeknamn: Inte många, söten som säger kanske gumman eller så.
Födelsedag: 1 augusti
Födelseort: Karlskrona sen boende ett tag i Bräkne-Hoby, sen nu Hällaryd.
Ögonfärg: Blågrå
Hårfärg: Blond
Pluggar/Jobbar: Jobbar helger på Vägga fiskerestaurang.
Familj
: Mamma, pappa två systrar och en bror.

FAVORIT...
Färg: Grön eller gul brukar funka.
Plats: I killens famn.
Land: Sverige såklart.
Spel: Har inget speciellt.
Drog: Finns ingen drog som är en favorit, men får väl säga begäret att alltid handla något.
Film: Oj, det finns många, men en av dem bästa är "Den gröna milen".
Djur: Katten Tiger.
Affär: Pop Shop eller Gina Tricot.
Serie: Lost, Kyle XY, Ugly Betty och Desperate Housewifes.
CD: Hmm, "Best Italo Hits".
Café: Sjölands såklart.
Skor: Mina nya Marilyn Monroe skor, även om jag inte kan ha dem.
Internetaktivitet: Bloggandet.

BRUKAR DU...
Titta på dig själv i spegeln: Självklart, när jag sminkar mig.
Gnälla: Ja det händer väl.
Skrika: Nej, det behövs aldrig.
Sova: Ja det gör jag såklart, även om det är svårt.
Ha ångest: Ja, när jag ska handla. Beslutsångest.
Skada dig själv med flit: Aldrig.
Ta mediciner du inte borde ta: Inte som jag inte borde.
Vilja dö: Nej verkligen inte, men jag vill inte bli gammal heller.
Drömma mardrömmar: Ja det händer, men väldigt sällan numera.
Ta droger: Nej verkligen inte.
Försöka vara annorlunda: Nej det tjänar ingenting till.
Klä dig i svart: Oftast inte, vill ha färgglada kläder.
Gå till kyrkan: Nej det var längesen.
Gå i skolan: Slutade för ett år sen.
Röka
: Nej, inte ens testat.
Lita på folk: Vissa människor.

NÄR...
Åt du senast: Typ för en 30minuter sen. Chokladpudding med vispad grädde.
Läste du en bok senast: Det var ungefär för en månad sen.
Var du på konsert senast: Oj, det var många herrans år sen. Men the Ark snart.
Köpte du något senast: Idag, leggings och ett par skor plus lite annat kul.
Svor du senast: Det var ett tag sen faktiskt nu när jag tänker efter.
Sjöng du senast: Idag.
Klagade du senast: Idag på maten.
Är det sommar: När man ser massa bilar med rutan nervevad och hög sommarmusik.

VEM...
Saknar du: Rille, som är bortrest med jobbet.
Vill du döda: Hmm, inget namn jag vill skriva här.
Vill du slå: Samma som ovan.
Skrek du på sist: Om skrika är samma som sjunga så.. idag.
Gjorde dig riktigt glad senast: Rille såklart.
Fick du sms från senast: Nina.
Ringde dig senast: Distriktssköterskan.

HAR DU...
För många vänner: Nej, tvärtom.
Förföljelsemani: Absolut inte.
Färgat håret: Ja, många gånger.
Brutit några ben: Nej tack och lov.
Några piercings: Nej.
Några tatueringar: Japp, två stycken och snart kommer en tredje.
Egen dator: Nej, men det funkar ändå.
Gjort bort dig rejält: Ja som alla andra.
Komplex: Tyvärr för många.
Stulit någonting: Ja, men inget allvarligt.
Lämnat landet: Ja till Danmark.
Rymt hemifrån: Aldrig, jag vågade inte.
Tuttat eld på nåt: Nej, håller mig gärna borta från elden.

HUR...
Går du: Tja, jag vaggar lite som en anka, haha!
Svarar du i telefonen: Dolt nummer: "Hej det är Ann-Sofi", mamma eller andra: "Hej", Mia: "Hallelåja".
Mycket pengar har du: Tja, så jag klarar mig.
Tjänar du pengar: Vägga restaurangen och praktikpengar från kommunen.
Bäddar du sängen: Som man brukar tror jag.
Ofta diskar du: Varannan dag. Vi turas om.
Ofta städar du: Inte så ofta, men en gång i månaden blir det en storstädning. Småplockar annars lite varje dag.
Går det på jobbet: Det går bra när en speciellt människa inte kommer och klagar.
Många stör du dig på: Det finns en del.
Ofta träffar du din familj: Innan, bara till helgen, nu är det varje dag typ.
Mycket äter du: Tills jag blir mätt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, kul blogg! Skulle gärna vilja ha recept på din dajmtårta? :D

2007-06-25 @ 21:55:22
Postat av: Dewdrops

Anna: skicka din mail så kan jag skicka det dit =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback