Dagens lopp

Ja för jag ska börja jobba klockan 03.00.. huuu! Ja nu undrar ni säkert varför? (Kanske inte, men iaf) Idag vid tio tiden så ringde Nina från Sjölands konditori och frågade om jag hade gjort arbetsprovet än.. men nej, på onsdag är det svarade jag. Så sa hon att nu när det är studenttider så har hon så mycket att göra. Även om hon har en extra bagare där så behövde hon en till. 65st tårtor beställda till imon +en buffeé som en kund hade beställt!
Så kom hon och tänka på mig, eftersom jag är utbildad konditor/bagare och har vart hos henne innan och praktiserat så. Jag blev så ställd när hon ringde och frågade mig. Som jag skrev i inlägget nedan att allt går bara framåt för mig, är så glad för det. Är glad att hon tänkte på mig. Så jag ska börja klockan 3 inatt.. Så jag ska gå och lägga mig om en liten stund, så man är lite pigg iaf. Ska cykla ner dit så blir man piggare av lite frisk luft. Är det varmt ute då? Någon som vart ute vid den tiden? Är det mörkt ute, tänkte eftersom jag inte har något lyse på min hojj..!? Så jag inte cyklar i diket alltså. =) Ska bli trevligt det här, saknat dem på det stället. Har alltid tyckt om dem ända sen jag var där när jag gick i 3an.

Var på stan idag, gick inom Grodan, då hon som äger den hade ritat/målat en tavla som jag beställt. Übersnygg är den! Så jag ska komma ner dit igen i slutet av månaden och hämta den eftersom man inte har några pengar förrän då. Ska ta en bild på den då och lägga upp här så får ni se. Riktigt fin!

När jag gick på stan hade jag mina nya skor, ett par sandaler med Marilyn Monroe tryck på. Var typ slags remmar uppe på, eller hur jag ska förklara. Såg ut som en romare i dem iaf. Så det var första gången jag använde dem, och dumma jag tänkte ju inte så mycket på det, så sen när jag och min
syrra hade kommit halvvägs ner så kände jag hur det brännde på mina fötter. Fy f*n säger jag bara. Det är det värsta skavsår jag haft! Det är långt, öppet och man kan inte ens ha vatten, Aloe Vera blomma på eller ens luft. Svider som attan! Så imon blir det mina gympaskor igen. Ta på ett plåster och sen en strumpa så är jag redo att gå vidare =) Hoppas jag.

På stan träffade jag min andra syster så kom hon hem hit senare när hon slutade skolan, så kollade vi på EuroTrip, så himla rolig är den.. kan se den hur många gånger som helst! Någon mer som sätt den, vad tyckte du? Så den körde hon hem och senare kom söten hem så lagade vi mat. Gottgott, kyckling med ris och Bearnaise sås. Måste göra er besvikna att det var Stinas kyckling - Tandoori kyckling, färdig att stoppa i ugnen, delad och klar. Men god! =) Det kan inte bli bättre.

Nej nu ska jag gå och lägga mig, sov så gott!
Gullinatti

Kommentarer
Postat av: Mari

Gullinatti på dig me sis ^^,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback