Middag

Idag gjorde jag och mamma nån kasslergryta med svampsås och kokade pasta till, supergott blev det =) Ska posta en bild på hur det såg ut, kanske inte ser jättegott ut, men man ska inte luras av bilden.. testa det.
Lägger även upp en bild på hur det såg ut när man hade lagt upp det på tallriken..
image76 image77

Kanske inte är dem bästa bilderna som finns, men man ser ju ändå på ett ungefär hur det ser ut. Och nu ska jag förkara hur vi gjorde:

Vi hackade kasslern i strimlor, hackade även en bit purjolök och hällde ner allt i en panna sen i med en burk champinjoner och steka till allt lite grann. Sen tog vi Kelda-sås med örtkryddning som smak. Låt det koka upp lite granna och servera med pasta. Det är inte mycket man behöver för att laga till en god middag. Och det blir kanongott!



Har hämtat ut biljetterna idag med till The Ark konserten, så kul vi ska ha det. Ja vi ska sjunga med så vi hörs ända till.. ja jag vet inte vart.. haha! =)

Har även vart och pratat med en på Rådhuset om lite praktikplatser.. så jag är på ruta 1 igen.. för jag pratade med Madde, å dem tar tyvärr inte in fler.. ååh! Vad ska jag ta mig till. Är det någon som har ett jobb att ge till mig?
Orkar liksom inte gå såhär mer.. många klagar på oss som inte har något jobb, men det är ju inte så att dem ramlar in här precis, finns ju verkligen inga jobb att söka alls, inte där jag bor och jag kan inte flytta för jag har min familj och pojkvän här. Ska skriva en liten lista på vilka butiker jag kan gå in och söka för någonstans, kommer bli jobbigt, jag vet liksom inte vart jag ska börja.. jag väntar ju även svar från en skola, när det svaret kmmer vet jag inte..! Jag känner att jag inte orkar göra nånting, har svårt att ta tag i saker och ting, tror väl att jobben ska komma till mig. Hmm, ja vilket problem alltså.. hehe =/
Problem, ja det ska vi nog inte ens gå in på, för då kommer inlägget bli så långt så man kan vira det tio ggr runt hela jorden, eller liknande iaf.. Usch ja, nu ska jag väl sluta klaga. Ni kanske blir lite irriterade på mig nu.. eller?

Kommentarer
Postat av: Mari

Jag blir såååå irriterad på ditt klagande!! ;-) nädå.. Det är skitsvårt med jobb.. de ramlar inte in precis nej.. Men det löser sig gumman! :-)

Don´t worry, be happy!

Postat av: Mija

TACK för receptet!
Ser supergott ut.

2007-04-12 @ 17:26:22
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Sara

mmm det receptet ska jag prova! :)

2007-04-20 @ 19:22:30
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback