Nyårstårta

Min mamma fyller år på nyårsafton så då gjorde jag självklart en tårta till henne.. =) En lite annorlunda moussetårta, den är inte som den jag la upp den 17/1. Denna är gjord av bara choklad! botten, två olika mousse, ljus och mörkchoklad.. helt underbart god. På tårtbottnarna skulle man hälla starkt kaffe, jag gillar inte kaffe, men detta var en god kombination faktiskt. Kan verkligen rekommendera den till er chokladälskare! Jag dekorerade även tårtan med tre rosa rosor med svarta blad (hade ingen grön) men det blev ju bra ändå, eller vad tycker ni? Lite annorlunda. Sen köpte jag små sockerkulor, silvriga och guldiga som jag strödde på så fint över, hehe! Dessa var inte lika jobbiga att äta som dem vanliga stora sockerkulor som man hade innan på tårtor. Finns verkligen massa fina dekorations "saker" både blommor, kulor och hjärtan mm. Tycker jag är bra! =)

tårta

Visst ser den god ut? Hehe..  Ni får gärna fråga efter recepten på mina saker jag lägger upp här, eller om det är nåt recept ni behöver som jag kanske har. Delar gärna mina recept till er!
Ikväll kommer jag nog även lägga upp fler bilder på tårtor som jag har på pojkens dator. Jag fick lite beställningar på fyra tårtor av grannen som de skulle ha till ett kalas. Var himla kul, sen efter det fick jag mer beställningar av en som var på kalaset och fikade. Gillade min Dajmtårta. =) Hihi. Bilder kommer antingen ikväll eller imon. Beror på om jag orkar eller inte. hehe =)

Kollade igenom mina bilder som jag lagt upp på datorn från min förra mobiltelefon. Måste bara visa er min och pojkens sötaste katt! Han ser lite knasig ut på bilden bara för att han luktar precis när jag fotar honom, tycker den är söt =)

tiger luktar

Söt va? hehe =)

ξ Tack och hej för mig ξ

Kommentarer
Postat av: Mari

Ååå den va såå goood!! :-D Yummy!

Trodde du skulle ta bilderna på Tiger som jag skickade, han var så söt när han slog in sig själv i presentpapper! :-D

Postat av: Dewdrop

Mari: jag tänkte inte på det, får ta det nån annan gång =)

2007-01-19 @ 20:47:15
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se
Postat av: mie

tiger e cool o så e de ju bara !

2007-01-19 @ 20:51:58
URL: http://mie.blogg.se
Postat av: Dewdrop

mie: javisst e han.. tuffing.. hehe! =)

2007-01-19 @ 20:56:32
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se
Postat av: Anna

Söt kisse!
Du hade snygg design och vilka bakverk :)

2007-01-24 @ 02:04:20
URL: http://anna851219.blogg.se
Postat av: Dewdrop

Anna: tack så mkt.. ja visst e han söt min tiger =)

2007-01-24 @ 11:11:55
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se
Postat av: Anna

Hej!

Jag ska bjuda över tre vänner på inflyttningsfest och då skulle jag vilja bjuda dem på en riktigt god chokladtårta och tänkte att den här skulle vara perfekt för det! Därför hade det varit jättesnällt av dig om du skulle vilja skicka receptet till min mail [email protected]



Du gör otroligt fina tårtor!



Mvh

Anna

2011-09-21 @ 20:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback