Lussebulle

Jag måste bara lägga upp en bild på en lussebulle Nina gjorde, hon som äger Sjölands konditori i Karlshamn alltså =) På kanelbullens dag gjorde hon jättestora kanelbullar, och nu till lucian gjorde hon jättestora lussebullar, den som är på bilden är som fyra normalstora lussebullar. Var ganska jobbigt att äta upp den, jag och pojken delade på den.. hehe! =) Men lätt att man köper det igen nästa vinter och höst till kanelbullens dag!

lussebulle

Ser den inte god ut? Hehe!



I helgen gjorde jag jättegoda kakor, har ju tyvärr ingen digitalkamera så jag har inga bilder på den, men det är i alla fall Gula kokosrutor. Mycket gott, påminner lite om "Kärleksmums", "Snoddas" eller vad ni nu kallar dem. Fast dessa är inte så höga, och dem är vita, smakar ganska mycket socker och ägg, men det är bara gott tycker jag. Igår kväll så gjorde jag även en Rabarberkaka, smakade ganska mycket knäck. Vet inte varför men det kan nog ha varit nötterna, var som en knäckig glasyr ovanpå. Jag och min lillasyster tycker inte om rabarber så jag gjorde halva kakan med och den andra halvan utan. men det var gott det med. Skulle nog funka med hallon i. Står i receptet att man kan ha vilken frukt eller vilka bär som helst. Bara fantasin som sätter stopp. =)
Det var nog allt som jag hade att skriva just nu ialla fall.

ξ Ha en bra dag ξ

Kommentarer
Postat av: mie

cool lussekatt:)

Postat av: Dewdrop

ja å god var den med =) hehe

2007-01-23 @ 21:02:23
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se
Postat av: Anonym

Åh det är alltid lika kul att höra från Marylin gillare! Har så många tavlor att jag nästan kan tapetsera med dem :) Chokladkakan du hade bild på såg helt sjukt god ut, nu måste jag köpa en ckokladbit...

2007-01-24 @ 11:19:30
Postat av: Dewdrop

tack! ja jag kanske inte har fullt så många så jag kan tapetsera med dem, men nästan.. hehe =)kul att jag kan inspirera till att vara lite onyttig.. varför alla dessa nyttiga hyllor? man har väl inte dött av lite choklad? hehe!

2007-01-24 @ 11:36:31
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback