Citronmuffins

Dagens recept får bli citronmuffins eftersom jag ska baka det imon.

Citronmuffins ca 10st, 200C

100g margarin
1dl florsocker
Rivet skal av ½-1 citron +saften
1 ägg
1dl potatismjöl
½tsk bakpulver
(Gul karamellfärg) *

Rör samman matfettet och sockret. Tillsätt citronskalet +saften och ägget. Rör i potatismjölet, blandat med bakpulvret. Häll sedan i gul karamellfärg för extra gul färg. Fyll smeten till hälften i formarna. Grädda muffinsen mitt i ugnen ca 10min.


 

* Jag tänkte ta lite gul karamellfärg i bara för att det kommer se lite festligare ut. Ni som inte vill ha det behöver absolut inte ha det i, det står nämligen inte i receptet egentligen.

Hoppas att det smakar =)

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Gott, men ingenting för mig. Föredrar choklad ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback