Tack

Jag vill tacka alla som kommer med förslag. Det är verkligen jättesnällt att Ni tar Er tid att fundera på det åt mig, blir jätteglad =) Jag funderar på som många skriver att det ska vara en ovanlig form på tårtan, inte den vanliga runda så kommer man kanske ihåg tårtan mer. Jättebra idé! Ska nog ha en oval form. Men sen inuti, bananskivor i kanske? Låter det gott? Det blir som Gustav Adolf tårtan; Aprikosmarmelad, vaniljkräm, grädde och bananskivor, sen vit marsipan uppe. Sen någon fin marsipanfigur.. det får Ni också komma med förslag på om Ni vill. Jag har verkligen världens sämsta fantasi, eller ja för det mesta iaf. Men det skulle va snällt om Ni funderade på det åt mig. Så hoppas jag att man får ha med sig kamera dit så man kan fota sina saker, så ska Ni få se hur det blev sen.

Kommentarer
Postat av: tipsare

skulle det inte va fint med nån sommar blomma som figur..typ solros eller nått;) jjaajaj

2007-05-19 @ 18:52:45
Postat av: UmmaGumma

Ja, något "tema" uppepå tårtan vore ju inte dumt! Ett par jag känner gifte sig förra sommaren och gissa vad dom hade för bröllopstårta? (Obs! Detta är sant) En stor stor tårta med marsipantäcke som var färgat KNALLgrönt, mitt på en "ankdamm" med blå marsipan, i den små gula ankor. På andra halvan ett Frimurarkors! Inte en tårta jag skulle valt att ha på mitt bröllop men det var ju fantasifullt iallafall. ;)
Och du, gör tårtan SAFTIG och god! Hatar tårtor som är för torra! Mycket gosig fyllning ska det vara.

Postat av: Dewdrop

tipsare: ja jag har faktiskt funderat med på det.. ska kolla lite i böcker å så.. kanske hittar nåt osm jag faller för ;-)

2007-05-19 @ 20:26:40
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se
Postat av: izza

ohhh.. banan är ju skitgott i tårtor. Låter skitbra!

2007-05-20 @ 02:06:34
URL: http://izabella.blogg.se
Postat av: Kina

Annsofiiii, förlåt, men det låter tjatit när du jämt stavas "ni" med stort & fet stil hela tiden... jobbigt. man koncentrerar sig bara på texten.. eller, jag iaf :P /Syrran Kina

2007-05-30 @ 19:08:58
Postat av: Dewdrop

Kina: jo men jag skriver så bara för att dem som läser det ska ta till sig det.. =P det e ju texten man ksa koncentrera sig på..

2007-05-30 @ 19:19:38
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback