Nyttig frukost

Tittade på Aftonbladets hemsida och såg nånting som jag fastnade för.. Jag har ganska jobbigt när jag ska äta frukost, det är inte alltid man kan få ner så mycket som man vill/borde.. så detta skulle jag vilja testa nån frukost när man inte har för bråttom.. kanske kan förbereda det dagen innan tom? Lägger upp lite recept som låter gott =)


Mango morning 1glas
Du behöver:
1 dl fryst mango
1 dl frysta hallon
2 dl naturell yoghurt
1 msk linfrö
Ev. flytande honung

Gör så här:
1.
Blanda alla ingredienser utom honungen i en mixer.
2. Mixa till en slät, skummig drink. Smaka eventuellt av med lite honung om du vill ha drinken sötare.
3. Häll upp i ett stort glas och servera direkt.

Breakfast blues 1glas
Du behöver:
1 dl blåbär, frysta
3 dl vaniljyoghurt
1/2 banan
1 msk vetegroddar

Gör så här:
1.
Lägg alla ingredienser i en mixer.
2. Mixa till en slät, skummig drink.
3. Häll upp i ett stort glas och servera direkt.

Tips! Om du inte har vaniljyoghurt hemma kan du använda naturell yoghurt i stället och tillsätta en nypa vaniljsocker.

Kusin vitamin 1glas
Du behöver:
1 apelsin, skalad
1/2 banan
2 dl mild yoghurt
1 passionsfrukt
1 äggula
Eventuellt isbitar

Gör så här:
1.
Dela apelsinen i klyftor och lägg dem i en mixer.
2. Tillsätt apelsin, banan, yoghurt, äggula och fruktköttet från passionsfrukten.
3. Mixa till en slät, skummig drink. Tillsätt eventuellt några isbitar på slutet.
4. Häll upp i ett stort glas och servera direkt.


Tips!

                     Frysta bär är en bra bas för frukostdrinkar och kan varieras med olika tillsatser, till exempel yoghurt, fil eller färska frukter. Prova dig fram tills du hittar din favorit. Om du vill ha en fiberrikare drink, tillsätt till exempel lite vetegroddar.
Klicka här för mer recept


Ja nu ska jag gå och lägga mig, ska upp vid halv tio för att sen cykla och jobba några timmar. Ska bli trevligt.. fast ganska jobbigt att man inte kan göra så mycket annat på kvällarna än att gå och lägga sig tidigt. Men man får tänka på det positiva, jag får pengar! Så jag cyklar mer än gärna =)

Godnatt på Er.


Kommentarer
Postat av: maria

Hoppas du sov gott:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback