Chokladdryck

Hittade ett väldigt smarrigt recept på en chokladdryck, fast jag har inte smakat den men den ser ju riktigt god ut. Ska in till stan senare idag och då ska jag köpa det som behövs till den. Hittade receptet här. Där kan man hitta massa andra goda recept och tips på hur man kan göra olika saker med choklad tex. Jag är ju ett stort fan av vit choklad, det är verkligen mitt favorit godis, efter lakritsbåtar.. haha!  Ska skriva in receptet här med så ni med kan göra den om ni tycker det ser frestande ut. =P

gott

Ser ju bara för gulligt ut med hjärtanen, på den sidan kan man få tips på hur man gör just sådana hjärtan.
Receptet då:

Vit chokladdryck

(1port)

Ingredienser:

60 g Fazer Ögon Vit Choklad
2 dl mjölk
0,5 dl vispgrädde
1/ 4 tsk vaniljsocker

Gör så här:

 

Mät upp mjölk och grädde i en kastrull, koka upp. Tillsätt hackad choklad och vanillinsocker. Rör om kraftigt tills chokladen smält. Dekorera drycken med en klick vispgrädde och chokladfigurer gjorda av Fazer Ögon Minutblock. Servera drycken varm.

Tips!
Pröva också med ljus eller mörk Fazer Ögon Choklad. Dekorera chokladen med en figur av Fazer Ögon Mörk Minutblock. Smält Minutblock i mikrovågsugnen. Klipp ett litet hål i hörnet av påsen och spritsa ut tunna figurer i form av t ex hjärtan.


Hoppas att den blir god, kommer skriva här sen när jag väl gjort den och berättar för er om den är värd att göra.. som jag nog tror =)
ξ Ha en mumsig kväll ξ

Kommentarer
Postat av: mie

ha du testat på de ?! hur gick de blev de succes ? :P

Postat av: Dewdrop

mie: jag gjorde den vita å med mörk choklad, kommer skriva ett till inlägg snart om hur det blev.. =)

2007-01-31 @ 20:57:35
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se
Postat av: Tess

Åhh, det ser o låter sjukt gott! Kanske ska testa nån dag!:) Tack för tipset!

2007-02-01 @ 22:50:40
URL: http://teresealex.blogg.se
Postat av: Dewdrop

Tess: ja gör det, det är verkligen värt att testa. =)

2007-02-02 @ 13:09:53
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback