Beställningstårtor

Jag har äntligen laddat upp bilderna på tårtorna som jag gjorde till min granne. =)
Den första är en micrad chokladtårta:

tårta

Jag har dekorerat med tre rosa rosor och lite stjärnfrukt. har även chokladströssel på som man kan se om man kollar noga.

Den andra tårtan är en dajmtårta:

tårta

Även den har jag dekorerat med rosor och stjärnfrukt och även strött hackad dajm runt kanterna. Fråga gärna efter receptet.
Lägger även in en närbild a´la Rille =) (ni som känner han vet vad jag menar)



Den tredje tårtan är en prinsesstårta, den ska föreställa en krona som ligger på den, den skulle stå upp, men som ni ser så ser den inte så rolig ut, kristyren smälte ihop, vet inte varför, den var jättebra innan?

tårta

Den fjärde tårtan jag gjorde till dem är en fotbollstårta, som ni nog ser. Han som skulle ha den är laktosintolerant, så jag har gjort den helt fri från laktos.

tårta

Tycker den är himla fräck =) Blev väldigt nöjd med tårtorna, vi gjorde en dajmtårta hemma en dag för att se hur den smakade, har liksom fått beställning på just den tårtan många gånger, hehe! och jag förstår dem, den är helt underbart god!

Jag gjorde även en "provtårta" för att se om det blev bra att göra dem i formarna jag hade tänkt, så jag och mamma åt upp den, så fin den blev, hihi! Stans gottegrisar, det e jag och mamma det!

Tycker den blev söt. Fick en varsin ros med. När man var liten slogs man ju alltid om vem som skulle få rosen på tårtan. Hehe! =)



Ringde även till det där företaget om min com-kabel och dem skickar en ny, om inte den funkar heller ger dem pengarna tillbaka. Så det var ju juste. Jag skulle även slänga den "gamla" så slipper jag lägga pengar på att skicka iväg den, så det var snällt av dem. Hoppas bara att den nya funkar bättre.. annars vet jag inte vad jag ska göra. Min storebror sa att com-port är dött.. men vad gör man om saker är billigt och man har inget jobb? Då e det självklart att man letar efter det billigaste stället. Eller är det bara jag som är snål? Jag vet inte, men det löser sig nog!

ξ Over and out ξ






Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Jag skulle jättegärna vilja ha receptet på daimtårtan. Den ser verkligen jättegod ut och snart väntas det födelsedagskalas. Skriv i min gästbok på min hemsida eller maila: [email protected]
Tack på förhand!!

Postat av: Anonym

Kristyren flöt troligen ut för att den låt på ett fuktigt underlag. Florsockret tar upp fukten och kristyren blir rinnig igen. Nästa gång kanske du kan prova att smälta choklad och göra en krona?!

2007-03-13 @ 20:06:58
Postat av: Victoria

hej, jag skulle vilja vet vad du gjorde dom svarta rutorna på fotbolls tårtan av?

2007-05-28 @ 18:36:55
URL: http://meredithgrey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback