Sockerkaka

Jag har funderat på att börja med typ, "veckans recept" eller nåt liknande.. och alltid ha med ett recept till er allergiker.. jag vet hur jobbigt det är. Ni får gärna komma med tips om recept jag kan skriva upp här.. =) Jag är tacksam för allt jag får. Ska lägga in lite recpet redan nu som jaghittat på en sida. Länkar till den här.

Sockerkaka utan gluten, ägg och mjölk
Ingredienser
4½ dl glutenfritt mjöl (Semper fin mix)
3 dl socker
3 tsk bakpulver
2 tsk vanillinsocker
50 g mjölkfritt margarin, rumstempererat
1½ dl juice eller saft

Vispa samman alla ingredienser till en jämn smet
Häll upp i smord sockerkakasform bröad med mjöl eller kokosflingor
Grädda i ugn 200 grader i 45 minuter. Lägg över bakplåtspapper efter 30 minuter.

Jag kan tänka mig att den blir väldigt god.
Ska leta vidare efter fler recept att lägga upp till er =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback