Mjölkfria våfflor

Ingredienser
150 gram mjölkfritt margarin
1,5 dl strösocker
3 äggulor
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1,5 dl vatten
3 äggvitor
mjölkfritt margarin att smörja våffeljärnet med.
Smaksätt ev. med rivet skal av 1 st apelsin.

Rör matfettet och sockret pösigt. Tillsätt äggulorna, tillsätt mjölet blandat med bakpulvret, tillsätt vattnet. Vispa äggvitorna till hårt skum och blanda försiktigt ner de vispade äggvitorna i smeten.
Smörj våffeljärnet och grädda våfflorna ljusbruna.

Servera med Tofyline vaniljglass eller Oatly´s vaniljglass.

Jag kan rekommendera till er alla att smaka Oatly´s vaniljsås, hur god som helst! Vi köper den i min familj, även om ingen är allergisk. Det bästa är med att man behöver inte vispa den, den är redan så krämig att man trycker ut så mycket man vill ha direkt från paketet.

Kommentarer
Postat av: Mari

*mmm* gud va gottesugen jag bliiir! :-P

Postat av: Dewdrop

Mari: ja jag vet.. så gottit! =)

2007-02-05 @ 16:04:42
URL: http://cakesofheaven.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback