Dagens recept

Fick ett önskemål av Jennyh att jag kunde lägga ut recept på en god morotskaka och självklart kan jag göra det. Allt för er underbara läsare =)

Morotskaka

2ägg
2dl socker
2dl vetemjöl
1tsk bikarbonat
1tsk kanel
1tsk vanillinsocker
1tsk bakpulver
0.5dl matolja
3dl rårivna morötter

Glasyr
200g Philadelphia original
100g Fazer Ögon Lemon-Lime choklad (finns bland bakgrejorna)
image68

Kakan: Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i övriga ingredienser. Häll i smord och bröad form med löstagbar botten, grädda i ugn 175° ca 40 min. Låt svalna.

Glasyren: Smält chokladen i mikrovågsugn, låt svalna något. Blanda med Philadelphiaosten och bred över morotskakan. Gör ett fint mönster med en gaffel på glasyren.



Är det någon mer som har något mer recept som ni vill att jag ska skriva upp så bara hör av er =)

Kommentarer
Postat av: Jennyh

oh vad gulligt :) den där ska jag ge till mammsen! hon brukar bara morotskaka åt mig, men kan va kul o testa på någon ny variant för de flesta jag testat smakar olika

Postat av: Atta och Linda

åhh...gooott!!

2007-04-06 @ 21:10:38
URL: http://modigt.blogg.se
Postat av: Atta och Linda

du får ta o återkomma me rekomendationer efter provsmakningen då!!;) *nyfikna*

2007-04-07 @ 02:18:53
URL: http://modigt.blogg.se
Postat av: A

Morotskaka är garanterat godaste bakelsen, vad sugen jag blev nu:D

2007-04-08 @ 00:10:31
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback